Learn 2 Do

Program de mentorat pentru antreprenori

Acces la informație valoroasă, actuală și de încredere

Instrumente pentru structură și orientare corectă în afaceri

Conectare la rețele de susținere și inovare

Poți reuși singur(ă) să-ți întemeiezi o afacere, însă pentru a ajunge la performanță ai nevoie să colaborezi, iar schimbările legislative frecvente îți cresc nevoia de a verifica și analiza cu mentori competenți și experimentați acele informații care stau la baza deciziilor tale.

Programul de mentorat Learn 2 Do este coordonat de formatori din echipa Hygia Consult, care au experiență profesională relevantă și consistentă, de peste 24.000 de ore de practică în domeniul în care îți vor oferi îndrumare. Stă în misiunea noastră, încă de la fondarea companiei, să sprijinim antreprenorii inovativi și curajoși, care muncesc pentru a crea și crește afaceri sustenabile, competitive, ce întrețin un mediu economic sănătos și dinamic.

Vrem să cunoaștem îndeaproape antreprenori inovativi, interesați de dezvoltare durabilă în afaceri, care pot crește competitivitatea în piața de profil prin valoare adăugată calitativă. Ești printre ei?

Pe parcursul a 2 luni, îți propunem să-ți dezvolți și îmbunătățești competențele antreprenoriale, de management financiar și management al brandului afacerii tale. Programul de mentorat este structurat în 3 module, cu 14 întâlniri, la care se adaugă pentru fiecare participant câte 3 ore de coaching individual (1 oră cu fiecare mentor). Între subiectele pe care le vei putea aborda în cadrul sesiunilor de mentorat sunt accesarea de piețe noi, inclusiv internaționale, identificarea unor surse de finanțare sau găsirea unei rețele profesionale adecvate nevoilor tale – find your tribe. Timp de trei luni vei avea acces la toate materialele și instrumentele Learn 2 Do prin platforma e-learning.

Cui se adresează programul de mentorat?

  • Antreprenorilor din România în vârstă de 20-30 de ani, care conduc o firmă cu activitate de maxim 5 ani, în desfășurare.
  • Persoană hotărâtă, dinamică, curajoasă, cu simț de lider, asumată, autonomă, serioasă.
  • Celor care au misiunea să inoveze, să crească competitivitatea și adaugă valoare domeniului sau pieței în care activează.
  • Celor care se implică în dezvoltarea mediului antreprenorial, își doresc dezvoltare durabilă, consitență în afaceri.
  • Celor care caută oportunități de finanțare potrivite afacerii lor.

Beneficii generale Learn 2 Do:

  • Vei avea acces la experți care să te ajute să-ți modelezi o afacere cu premise de succes;
  • Vei dobândi cunoștințe relevante pentru creșterea sănătoasă a afacerii tale;
  • Vei obține informații actuale și pertinente despre oportunitățile potrivite companiei tale;
  • Vei avea acces la informații relevante despre comunități de business naționale și internaționale.

MODUL I – ÎNTÂLNIRI ANTREPRIETENEȘTI

  • 18 ore – întâlniri de grup
  • 1 oră mentorat individual
  • 3 întâlniri, vineri, sâmbătă, duminică
  • desfășurare în format fizic (8-10 octombrie)
  • participanții pot obține certificat ANC, prin examen

Structura modulului I:

Tema 1: Motivația antreprenorului. Ce ne „mână în luptă”?

Tema 2: Cunoașterea pieței, element determinat într-o afacere. Îți cunoști clientul ideal?

Tema 3: Planificarea, exercițiu practic continuu. De ce nu toate ideile bune sunt de succes?

Tema 4: Impactul resurselor. Care este cea mai importantă resursă a afacerii tale?

Tema 5: Etică și asumarea deciziilor în afacere. Cum te raportezi la eșec?

Tema 6:  Legătura dintre colaborare și prosperitate. Cum cultivăm relații de încredere?

CE PROBLEME rezolvă MODULUL I

  • Îmbunătățește capacitatea de autoevaluare a planurilor de afaceri
  • Oferă instrumente de evaluare a oportunităților în raport cu resursele disponibile
  • Abilitatea de a planifica strategic, pe termen lung, cât și de analiza realist piața
  • Finanțarea unei afaceri noi sau dezvoltarea celei existente
  • Nevoia de relaționare și conexiune în nișa de activitate, cu acces la bune practici și metode de evitare a unor greșeli frecvente

TRAINERI

Ciprian Morcan

Expert senior

Ciprian Morcan are o gândire strategică orientată spre dezvoltarea afacerilor, cu o experiență de peste 20 de ani ca antreprenor, manager, consultant și trainer. A fost coordonator de activități și mentor în mai multe programe și proiecte adresate antreprenorilor. Are viziune pe termen lung, îți spune frac când mai ai de muncit, dacă ești pregătit să asculți, și te provoacă să-ți descoperi cea mai bună versiune a ta și a celor din jur. Iar cum în ultimii ani a dezvoltat parteneriate pe mai toate continentele, pașii spre internaționalizare și spre piețe noi puteți să-i faceți împreună.

MODUL II – MANAGEMENTUL BRANDULUI

  • 12 ore – întâlniri de grup
  • 1 oră mentorat individual
  • 4 întâlniri, marțea, de câte 3 ore, între 16.00 – 19.00
  • desfășurare online pe platformă e-learning (12 octombrie – 2 noiembrie)

Structura modulului II:

Tema 1: Managementul brandului – pilonii de bază

  • Scop
  • Misiune
  • Viziune
  • Valori

Tema 2: Managementul brandului – identitatea de marcă

  • Identitate vizuală
  • Personalitate brand: arhetipuri brand, personalitatea, caracteristica unică
  • Vocea brandului

Tema 3: Motivare personal

  • Driveri motivaționali
  • Nevoi de bază
  • Teoria autodeterminării
  • Metode și tehnici de optimizare a motivației în muncă

Tema 4: Mindsetul performanței

  • Cele 12 stiluri care stau la baza eficacității performanței
  • Procese și rezultate

CE PROBLEME rezolvă MODULUL II

  • Creșterea încrederii publicului în afacerea ta prin definirea și structurarea conceptelor cheie ale brandului companiei
  • Tehnici de surmontare a obstacolelor în consolidarea brandului companiei
  • Acces la instrumente practice, ușor aplicabile: Definiția de brand, Chestionar de motivare a angajaților
  • Metode concrete de motivare a resursei umane/ forței de muncă din companie
  • Cunoaștere și adoptare stiluri de management care duc la eficiență și performanță în companie

TRAINERI

Mira Niculescu

Training Manager

Mira Niculescu este trainer, consilier dezvoltare personală, antreprenor. Deține competențe relevante dobândite de-a lungul experienței profesionale consistente din domeniul resurselor umane, marketingului și a susținerii de programe de formare. Din 2018 ocupă poziția de People Manager la Hygia Consult în Cluj-Napoca, unde  este  coordonator programe de formare profesională și dezvoltare personală. A fost Expert senior antreprenoriat și consultant în management în cadrul proiectului Partener StartUp, unde a coordonat o echipă de specialiști pentru a oferi mentorat unor antreprenori. De asemenea, este fondatorul companiei Training Booth din București, care oferă servicii specializate de cursuri și programe educative pentru companii, adulți și adolescenți.

MODUL III – MANAGEMENT FINANCIAR

  • 12 ore – întâlniri de grup
  • 1 oră mentorat individual
  • 4 întâlniri, joia, de câte 3 ore, între 16.00 – 19.00
  • desfășurare online pe platformă e-learning (4 – 25 noiembrie)

Structura modulului III:

Tema 1: Clarificarea limbajului specific în finanțe-contabilitate

Management financiar

  • Noțiuni de bază și importanța managementului financiar
  • Prognozare și planificare financiară
  • Reguli de finanțare
  • Bazele finanțării
  • Gestionarea mijloacelor financiare ale companiei
  • Noțiunea și formele finanțării companiei
  • Criterii de fundamentare a decizie de investiții
  • (VAN, RIR, cost, durata de recuperare)

Contabilitate

  • Definiție, rolul și tipurile de contabilitate
  • Active vs pasive
  • Cheltuieli vs venituri
  • Rapoarte de contabilitate anuale
  • Ce este bilanțul contabil și care sunt caracteristicile sale de bază
  • Familiarizarea cursanților cu contul de profit și pierdere

Tema 2: Planificare și proiecție cash-flow

Bugetul de venituri și cheltuieli

  • Tipuri și categorii de cheltuieli
  • Metode de estimare a cheltuielilor
  • Calculul pragului de rentabilitate
  • Calculul adaosului comercial
  • Estimarea veniturilor
  • Proiectarea bugetului organizațional – modele financiare

Cash-flow și importanța acestuia în viața firmei

  • Profit vs cash
  • Încasări vs plăți
  • Cash flow investițional vs operațional
  • Timing în managementul cash flow-ului

Tema 3: Competitivitatea și performanța companiei

KPI  vs rate financiare

  • Introducerea în KPI – Managementul performanței
  • Performanța și indicatorii de performanță KPI
  • Procesul general de selecție KPI
  • Exemple de KPI
  • Criterii de selecție KPI
  • Rate financiare: rate de rentabilitate, solvabilitate, lichiditate, rate de rotație, rate de profitabilitate

Politica de preț și influența asupra performanței

  • Obiectivele politicii de preț – venituri, volul, mix de produse
  • Fundamentarea prețului
  • Strategii de preț

Tema 4: Managemetul investiției

Investiție vs cheltuială

  • Identificarea surselor de finanțare a investiției
  • Bugetarea investiției
  • Metode de calcul a performanței investiției

Scurtă recapitulare, concluzii și discuții libere

 

CE PROBLEME rezolvă MODULUL III

Dobândirea unei înțelegeri a aspectelor financiare din viața firmelor

Creșterea capacității de a lua decizii manageriale strategice și vizionare

Dobândirea unor abilități de a evita capcanele și consecințele nedorite ale unui management financiar defectuos

Îmbunătățirea și eficientizarea relației dintre antreprenor și departamentul financiar / contabil

TRAINERI

Lucian Maier

Consultant financiar

Lucian Maier este consultant financiar și asociat Hygia Consult, director economic Cluster Mobilier Transilvan, cu expertiză relevantă în monitorizarea implementării planurilor de afaceri, consultanță economică, financiară și contabilă. Este licențiat în contabilitate aplicată la Oxford Brookes University și afiliat în cadrul Association of Chartered Certified Accountants (Marea Britanie). Este certificat ca manager de proiect, controlor financiar și evaluator proiecte.