blog_usre

Admin

2021-06-09

Vești de la Hygia Consult – proaspete și bune

Aproape că am ajuns la jumătatea anului 2021. Wow, da’ repede a zburat timpul de data asta! Așa vi se pare și vouă? Noi, cei din echipa Hygia, ne bucurăm că, deși s-au întâmplat toate lucrurile pe repede înainte, ne-am ținut de planurile pe care ni le-am făcut la final de 2020.

5 luni pline de activități ce ne-au adus satisfacții de toate felurile

Ce am făcut de când a început 2021? Ei bine, ne-am împărțit eforturile și ne-am folosit abilitățile pe mai multe planuri: idei ambițioase transformate în aplicații câștigătoare, inițiative colaborative ale căror rezultate vor fi de folos mediului de afaceri în care activăm și conceperea unor noi servicii marca Hygia, prin care să rămânem aproape de nevoile și cerințele clienților și partenerilor. Printre toate „sarcinile de birou”, am reușit să ne facem timp și pentru alte trebușoare importante pentru noi:

  • Întreaga echipă s-a mutat la sediul de la CREIC – Centrul Regional de Excelență pentru Industrii Creative, un birou mai spațios, modern și plin de potențial, în care suntem siguri că ideile creative vor pluti în aer. Ne găsiți tot în Cluj-Napoca, doar că pe strada Tiberiu Popoviciu, nr. 2-4, în incinta Cluj Innovation Park.
  • Am avut parte la final de primăvară de un teambuilding tare fain, în care ne-am demonstrat că putem să facem activități de echipă chiar dacă respectăm regulile de distanțare socială. Ne-am reunit în sfârșit după mai bine de un an cu toții: colegi care lucrează iar de la birou și colegii care practică în continuare work from home. Timp de câteva zile ne-am bucurat de fel de fel de jocuri și exerciții menite să ne apropie ca echipă în timp ce, totuși, am păstrat o distanță cât mai mare între noi. Asta numim noi provocare!
  • Ne-am continuat, lună de lună, cursurile interne, în care trainerul nostru, Mira Niculescu, People Manager @Hygia, ne-a ajutat să ne stabilim scopuri valoroase, care să ne țină concentrați pe țelurile noastre. Ținem tare mult la aceste cursuri lunare, fiindcă știm că nu ne-am putea ajuta colaboratorii să se dezvolte dacă noi nu am munci în permanență să devenim din ce în ce mai buni în ceea ce facem.

Fotografia muncii noastre – câteva proiecte de succes

V-am pregătit un rezumat al activității noastre și al rezultatelor de care ne bucurăm: cele mai recente proiecte cărora le-am dedicat timp, cunoștințe și energie și care reprezintă succese nu doar în agenda noastră, ci și pentru clienții noștri.

  • „Instalare sistem de monitorizare consumuri de energii în cadrul SANEX SA”: În prezent, proiectul de aproape 1,2  milioane lei (din care peste 850.000 lei ajutor financiar nerambursabil) este în etapa de contractare. Această inițiativă prietenoasă cu mediul va duce la reducerea consumului de energie al companiei Sanex, cu ajutorul unui sistem de monitorizare, care va fi implementat în termen de 18 luni de la semnarea contractului de finanțare. De la planul de afaceri și macheta financiară, până la cererea de finanțare, cu documentația suport, toate acestea au fost pregătite de Sonia Silvaș și Silviu Faur, care formează o echipă de nădejde din 2019, când Silviu ni s-a alăturat, după absolvirea programului de formare profesională Learn Consulting Do Consulting.
  • BraIn Q – B(building) R(esearch) A(access) In(innovation)”: Universitatea „Babeș-Bolyai” pregătește un nou centru de de inovare și transfer tehnologic, ce va ajuta comunitatea de cercetare a UBB să valorifice în piață rezultatele obținute. Astfel, acest proiect, ce a câștigat o finanțare nerambursabilă de  peste 14 milioane de lei, va ajuta firmele din regiune în procesul lor de dezvoltare inovativă. Prin serviciile ce vor fi furnizate prin intermediul CTT-ului, va crește capacitatea de comercializare a inovării în mediul antreprenorial. Noi (Sonia Silvaș, Lucian Maier, Silviu Faur, Andra Rotar și Codruța Nistor) am pregătit planul de afaceri pentru acest proiect, document ce ne-a provocat să înțelegem mai bine cum funcționează transferul tehnologic și ce utilitate poate avea inclusiv pentru clienții și partenerii noștri.
  • „MyTESLA – dezvoltare scaune inteligente”: Acest proiect, cu un buget total de aproape 32 milioane de lei, a fost selectat în portofoliul de proiecte RIS3 Nord-Vest 2021-2027. Mai mult, va primi finanțare pentru pregătirea documentațiilor tehnice premergătoare etapei de implementare, prin apelul ”Sprijin la nivelul regiunii de dezvoltare Nord-Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniul specializare inteligentă”. Proiectul are la bază parteneriatul format între Antares România, Cluster Mobilier Transilvan și Hygia Consult. Binențeles, din partea Hygia, noi (Andra Rotar, Andreea Toma, Silviu Faur, Levente Miko, Gabriel Uram, Codruța Nistor) am pregătit întreaga fișă de proiect, cu tot ce presupune, de la obiective și până la buget. Fiindcă această fișă a primit un punctaj câștigător (92,5 puncte din maxim 100), partenerii vor putea achiziționa documentația necesară pentru construirea și dotarea unei locații de producție, în care vor fi dezvoltate și comercializate diverse piese de mobilier. Primele activități includ realizarea a 2 modele de scaun inteligent. Aceste scaune vor fi obținute prin combinarea de soluții ergonomice (static-dinamic) și soluții TIC care vor semnala necesitatea corectării posturii.
  • Optimizarea nutrițională a preparatelor culinare prin inovarea proceselor tehnologice și dezvoltarea de noi produse”: Și acest proiect a fost unul câștigător (95 puncte obținute din cele 100 posibile) în cadrul apelului de proiecte RIS3 Nord-Vest 2021-2027 și pentru care consultanții Hygia (Diana Chifor, Gabriel Uram și Andreea Urs) au asigurat pregătirea aplicației. Rezultatele acestui proiect cuprind dezvoltarea unei infrastructuri de cercetare și producție pentru crearea de noi produse alimentare și derularea unor activități de inovare pentru realizarea unor etichete inteligente. Proiectul câștigat va asigura finanțarea documentațiilor tehnice necesare pentru această infrastructură, ce va duce la introducerea pe piață a unor produse agroalimentare noi și semnificativ îmbunătățite, prin procese tehnologice noi și prin optimizarea acelora existente. Proiectul este tot rezultatul unui parteneriat puternic (Moldovan Carmangerie, AgroTransilvania Cluster și Intuitivia Technologies) și va avea un buget de peste 23 milioane de euro, fiind finanțat prin apelul ”Sprijin la nivelul regiunii de dezvoltare Nord-Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniul specializare inteligentă”.
  • Transylvania Furniture Incubator”: Începe să prindă contur acest proiect, cu un buget total de peste 22,6 milioane de lei (din care finanțarea nerambursabilă este de peste 11milioane de lei). La momentul de față, se pregătesc documentațiile tehnice pentru o construcție ce va găzdui un incubator de afaceri destinat industriei mobilei. Spațiul va fi suficient pentru 20 de rezidenți și, pentru început, 16 IMM-uri vor beneficia de servicii suport prin intermediul incubatorului. Consultanții din echipa Hygia (Sonia Silvaș, Diana Morcan, Gabriel Uram și Lucian Maier) s-au ocupat de toată documentația pentru obținerea finanțării nerambursabile și acum gestionează implementarea proiectului.

Să ne auzim cu (și mai) bine!

Dragilor, despre serviciile pe care urmează să vi le aducem aproape cât de curând și despre alte activități ale Hygia Consult vă vom povesti într-un articol viitor, așa că stați pe aproape! Între timp, zile îndrăznețe, cu zâmbete de satisfacție vă dorim!

 

Lasă un comentariu

Nu vom publica emailul tău.
*câmpuri obligatorii



four × 4 =

NewsletterAbonează-te și află ultimele noutăți

I give my consent for the collection and processing of my personal data, according to the terms and conditions of Hygia Consult.